Posted by : Anonimowy środa, 29 grudnia 2010





"Szczerość szczodrze szczerbi życie"
Pokłosie X Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Wacława Olszewskiego
Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna
Bełchatów 2003
ISBN 83-918513-0-3


III nagroda i wyróżnienie w konkursie





Miłosz Kamil Manasterski


IDOL


wciąż nie potrafię zrozumieć dlaczego
nie znalazłem się w telewizji

jest przecież tyle kanałów na pewno
znalazłoby się miejsce na moją twarz
choćby taką malutką gdzieś tam w tle
prognozy pogody albo jakiejś knajpy

tyle razy ćwiczyłem w domu bez kamery
grymasy skecze nawet gotowanie jakichś
egzotycznych potraw na wszelki wypadek

od wielu lat potrafię wzruszać się na
zawołanie prawić banały zdolne przewrócić
w głowie niedorozwiniętym czternastolatkom

wychowałem się w domu gdzie telewizor
stał tylko metr od mojego łóżeczka ojciec
robił mi pieluchy z Trybuny matka karmiła
mnie piersią słuchając „Lata z radiem”

wszyscy twierdzą, że mam medialną osobowość
dobrze się mnie ogląda czasem powiem coś
tak głupiego, że można mnie pokochać

nie wiem naprawdę nie rozumiem
ten casting był chyba nieuczciwy
wysłałem setkę esemesów tyle razy
dzwoniłem na zero siedemset 
stałem przed kamerą tylko kilka sekund
nie zdążyłem nic powiedzieć

może mój uśmiech był zbyt szczery może
pokazałem za dużo zębów

Łódź 2002

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Miłosz Kamil Manasterski - Poezja - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -