Posted by : Anonimowy wtorek, 1 stycznia 2013






Wiersz opublikowany w 
Antologii Poetów i Pisarzy Sopotu
Miejsce Obecności 
Sopot 2003
Sopocki Klub Pisarzy i Przyjaciół Książki
im. Jerzego Tomaszkiewicza
"Brodwino"
ISBN 83-904086-9-4
Wybór i opracowanie:
Ewa Polińska-Mackiewicz




Miłosz Kamil Manasterski


LATO NA ZIEMI

lato mijało
w zakamarkach godzin czas
liczył swoje pierwsze
zmarszczki

w kieszeniach znalazłem
skręty psiej sierści
łasiły się do mnie
jak stary kundel sąsiada

zapach pizzy docierał do nas
mimo kilku przecznic
dzielących nasze podniebienia
od oliwek, tuńczyka i kaparów
na dużej Frutti di Mare

świeże ryby
sprzedawał gospodarz
jeśli połów był szczęśliwy
na obiad były flądry
przyklejone do patelni

w południe wkładałem głowę
pod kran z przerdzewiałym zlewem
w zimnym Bałtyku
trzymałem ręce
by choć na chwilę
ulżyć upałom

jedliśmy na śniadanie
chleb z białym serem
kubek herbaty
był reńskim winem

tego lata
anioły latały bardzo nisko
jednego udało mi się
załapać za skrzydła

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Miłosz Kamil Manasterski - Poezja - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -